Välkomna

Älskar livet, både i med och motgångar hur knäppt det än må låta, men motgångar är utmaningar som får en att växa om de bemöts rätt.
Jag har inget precist bestämt syfte längre med denna bloggen annat än att använda den för att ge utlopp för vad det än må vara när det än må vara., men jag älskar att skriva och detta är ett sätt att få utlopp för det samtidigt som jag kan dela med mig av mina stora intressen här i världen.
Det handlar då om bla fotografering och måla, men framförallt det mediala/mediumskap och ockulta, tarot och annan spådom, andar och änglar, reinkarnation, tidigare liv, healing osv
Psykologi och kriminologi kommer säkert också komma upp eftersom även det är något jag brinner för.
Av det som är mer "författarakrivet" så kommer en del saker har kopplingar till mig och är bara skrivna för att jag vill skriva och andra är helt uppdiktade och vissa lite mix. Inte kommer ni få veta var som är vad heller, det förblir min hemlighet ;-)
Tveka inte att maila med frågor eller ämnen ni tycker är intressanta eller vad det ju kan vara. Är bara att antingen kommentera eller maila till följande adress; sagaliten.blogspot.se@hotmail.com
Kom gärna med synpunkter på det ni läser eller bara lämna ett litet fotavtryck :-)
// Må väl allihopa

(PS. hittar du under presentation ;-) DS.)

tisdag 29 september 2015

Dagens kort 28/9 Kortet som kom till mig på de mystiska av vägar.

Dagens kort den 28/9 2015
Dagen som varit alldeles unik med årets första spektakulära fenomen som jag tjatat om innan, dvs blodmåne och supermåne samtidigt. Det är 2000-talets första gång.

I alla fall så lät jag såväl tarotkort och kristaller ligga ute i först fullmånens sken, men sen även resten av natten/morgonen.

Och något alldeles speciellt hände när jag skulle dra kortet. Drog det strax innan midnatt bara för att hinna dra det innan dagens slut, för jag höll på med en annan viktig sak som jag var tvungen att avsluta innan 00:00.
(Månens betydelse var bla att släppa gamla saker man bär på så jag valde att skriva av mig i ett brev till ett ex som ännu suttit kvar, men nu skrev jag mitt sista farväl, la lite minnessaker samt brevet i ett kuvert och förseglade som sen nu kommer ligga i min minneslåda. Han får gärna finnas som ett minne och en erfarenhet, men har sörjt den förlusten allt för länge så nu är det hejdå)

I alla fall så när jag blandat och kuperat kortleken och letade efter dagens kort så såg jag plötsligt att ett kort låg med framsidan utåt. Kollade igenom hela kortleken och det var det enda så känns som att det kortet valdes till mig av något/någon/några.
Kortet var "Wheel of Fortune"
Är lite för trött nu för att försöka känna in själv så fuskar idag och tar hjälp med tolkningen.

Efter att ha läst det måste jag ju berätta också att imorse så såg man bla Jupiter som en starkt lysande stjärna i öster vilket jag såg och tog foto på.
Och det som står både om månen och om förändringar stämmer in på vad morgonens månfenomen innebar så detta känns helt rätt.

Shit va häftigt :-)

"Kortet kallas ibland ”Lyckohjulet” och den universella principen är möjligheter, genombrott och välstånd. Kortet styrs av planeten Jupiter. Alla cykliska och återkommande händelser, som t ex årstider dag och natt samt månens olika faser, kopplas till detta kort. Talet 10 står för ny början och fullbordan. Fru Fortuna är en figur som hör hit.
Här handlar det om expansion, positiva förändringar, tur och överflöd. För att styra våra liv i en bättre riktning behövs objektivitet, flexibilitet och kreativitet."
"Att våga ta risker och vara öppen för nya möjligheter är också viktigt här. Konsten att tänka sig en bättre framtid är kopplat till detta kort. ”Mind over matter” är ett begrepp som alla idrottare på elitnivå känner till och det ges nu möjligheter att tillämpa detta. Det är ingen slump att detta kort föregås av Eremiten. Man kan nu gå ut i världen och manifestera sitt inre överflöd. Man har ett lugnt och stadigt medvetande runt vilket allt kan snurra bäst det vill.
Möjliga tolkningar:
Oväntade möjligheter till positiva förändringar presenterar sig. Du kan ha tur med pengar på olika sätt. Lyckan står dig bi. Du får skörda frukten av något du tidigare sått. Du har satt hjulen i rullning och kan koppla av. Karma och tidigare liv blir viktiga för dig nu. Du får ett genombrott med något viktigt. Du är i ditt center och klarar av att ta emot framgång.
Nyckelord:
Ny början, expansion, kreativitet, genombrott, oväntat välstånd och tur.
Frågor att ställa sig:
Är du redo för din stora lycka? Om inte, vad står fortfarande i vägen?
Affirmation:
Jag är nu redo för miraklet i mitt liv."
(http://www.tarot.nu/tarotkort/odeshjulet)

Hoppas att ni fick en lika magisk natt som jag fick :-)

1 kommentar: