Välkomna

Älskar livet, både i med och motgångar hur knäppt det än må låta, men motgångar är utmaningar som får en att växa om de bemöts rätt.
Jag har inget precist bestämt syfte längre med denna bloggen annat än att använda den för att ge utlopp för vad det än må vara när det än må vara., men jag älskar att skriva och detta är ett sätt att få utlopp för det samtidigt som jag kan dela med mig av mina stora intressen här i världen.
Det handlar då om bla fotografering och måla, men framförallt det mediala/mediumskap och ockulta, tarot och annan spådom, andar och änglar, reinkarnation, tidigare liv, healing osv
Psykologi och kriminologi kommer säkert också komma upp eftersom även det är något jag brinner för.
Av det som är mer "författarakrivet" så kommer en del saker har kopplingar till mig och är bara skrivna för att jag vill skriva och andra är helt uppdiktade och vissa lite mix. Inte kommer ni få veta var som är vad heller, det förblir min hemlighet ;-)
Tveka inte att maila med frågor eller ämnen ni tycker är intressanta eller vad det ju kan vara. Är bara att antingen kommentera eller maila till följande adress; sagaliten.blogspot.se@hotmail.com
Kom gärna med synpunkter på det ni läser eller bara lämna ett litet fotavtryck :-)
// Må väl allihopa

(PS. hittar du under presentation ;-) DS.)

lördag 17 oktober 2015

Det oändliga mysteriumet "Regnrock"



Regnrock

Som tonåring lyssnade jag och min syster på ett kassettband, ni vet ett såntdär heminspelat blandband där det var en låt som sen dess hemsökt oss. Inte på ett dåligt sätt, men det har lett till mycket frustration.
Låten är enkel, urmysig, jazzig och den fastnar liksom, inget som alltid finns i huvudet, men som ploppar upp med jämna mellanrum.
Givetvis har vi båda letat febrilt efter artistens namn, men helt utan framgång.
I gymnasiet fick jag vid ett tillfälle i svenskan att göra ett arbete och redovisning om en låt eller artist där man både skulle "analysera texten" och även prata om artisten, men allt jag hade var det heminspelade kassettband så jag visste att det inte skulle bli lätt...
Jag letade överallt, på nätet, biblioteket, jag var tom inne i flera musikaffärer där jag spelade upp låten för att se om någon kunde hjälpa mig, allt ihop om att lösa gåtan, men kammade hem noll. De flesta var inne på att det påminde om Lisa Ekdahl, men ändå inte riktigt och eftersom jag inte hittade den bland någon av hennes skivor så kunde jag inte presentera henne som artisten heller, men jag vägrade släppa låten så redovisade den ändå, med det lilla jag hade. Det var nästa lite som att jag var tvungen att smitta av mig av gåtan...
Behöver knappast säga att jag knappt fick godkänt, men jag kunde inte släppa den och presentera något annat...
Och nu är kassettbandet och spelmöjligheterna borta sen länge så blev skitglad och så ploppade låten upp i huvudet igen och döm om min förvåning när jag hittade den på youtube (enbart 1 korrekt träff) OCH fick fram ett namn OCH en skiva ned låten på. Äntligen är gåtan löst tänkte jag, men nja...
Riktigt så lätt visade det sig inte vara.
Allt där stod var detta
"14. Regnrock / K. Eriksson, E. Kvarneke (Krisin Eriksson) Sarah / M. Scocco (Mauro Scocco)"
Men trots att det nu finns ett namn så är mystiken fortfarande lika stor.
Sökt på Mauro Scocco som ju varit delaktig, men om det är musik eller text eller något annat framgår inte och när jag söker på honom och Regnrock kommer samma fram.
Om någon vet något mer skriv gärna till mig :-)
Låten med ett oändligt mysterium...
Nu till alla er som inte fått njuta av denna gungvänliga lilla låt, här är den och förhoppningsvis har jag fått texten rätt för den gick ju inte heller att hitta.


"Bara en regnrock på en vägg, stryker mot tapeten, varje gång som någon öppnar dörren å stänger den igen, varje litet vinddrag går genom den.

En vacker dag så kanske någon tycker om den, tar ner den och tar på den så det känns som nån rår om den, för livet har en mening, det har jag förstått så varför missa chansen att göra nåt gott.

Så förställ dig detta, att du var ingenting, att ingen vill ha dig, som om någon glömt att du hängde där på väggen å dörren den var stängd men snart kommer det ett regn, då behövs du igen.


Bara en regnrock på en vägg, stryker mot tapeten, varje gång som någon öppnar dörren å stänger den igen, varje litet vinddrag går genom den.

En vacker dag så kanske någon tycker om den, tar ner den och tar på den så det känns som nån rår om den, för livet har en mening, det har jag förstått så varför missa chansen att göra nåt gott.

Så förställ dig detta, att du var ingenting, att ingen vill ha dig, som om någon glömt att du hängde där på väggen att dörren den var stängd men snart kommer det ett regn, då behövs du igen."




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar