Välkomna

Älskar livet, både i med och motgångar hur knäppt det än må låta, men motgångar är utmaningar som får en att växa om de bemöts rätt.
Jag har inget precist bestämt syfte längre med denna bloggen annat än att använda den för att ge utlopp för vad det än må vara när det än må vara., men jag älskar att skriva och detta är ett sätt att få utlopp för det samtidigt som jag kan dela med mig av mina stora intressen här i världen.
Det handlar då om bla fotografering och måla, men framförallt det mediala/mediumskap och ockulta, tarot och annan spådom, andar och änglar, reinkarnation, tidigare liv, healing osv
Psykologi och kriminologi kommer säkert också komma upp eftersom även det är något jag brinner för.
Av det som är mer "författarakrivet" så kommer en del saker har kopplingar till mig och är bara skrivna för att jag vill skriva och andra är helt uppdiktade och vissa lite mix. Inte kommer ni få veta var som är vad heller, det förblir min hemlighet ;-)
Tveka inte att maila med frågor eller ämnen ni tycker är intressanta eller vad det ju kan vara. Är bara att antingen kommentera eller maila till följande adress; sagaliten.blogspot.se@hotmail.com
Kom gärna med synpunkter på det ni läser eller bara lämna ett litet fotavtryck :-)
// Må väl allihopa

(PS. hittar du under presentation ;-) DS.)

söndag 10 juli 2016

Vad hände? Vart tog det vägen?

Goddagens

Tror bestämt luften gått ut mig lite här. Tog orken och kraften slut eller vad hände?

Senaste månaderna har det gått rätt trögt måste jag säga. På alla fronter känns det som.
Har varit väldigt lite aktiv med det mediala. Känner knappt av det ens. Lite då och då bara, som om kroppen säger att den inte kan eller vill just nu.
Väldigt lite aktiv med healingen.
Väldigt dålig på att faktiskt se till att meditera.
Gått trögt i kursandet.
Glömt av det aktiva LoA-tänket (Law of Attraction)
Knappt varit inne här och skrivit.
Knappt kollat iFokus vilket jag gjorde ofta innan.
Knappt kollat mailen
Knappt kollat Facebook eller svarat på meddelande där.
Saker som måste göras som jag bara inte får tummarna loss att göra
Slarvat med att hålla kontakt med omgivningen, vänner och så vidare
Så ja, över lag så känns det som att jag tog nog slut lite.

Har inte haft mkt jag skullat göra varje dag, men hade lite mediala övningar som jag velat göra dagligen som inte alls blivit av. Och med det kom jag på att jag nog i ett tidigt skede här lovade att jag skulle dela med mig av de olika övningarna jag gör, men dels så har det ju inte blivit av riktigt och dels har jag faktiskt glömt det.

Men visst, jag tog i alla fall ett Dagens kort, idag av Änglatarotleken där jag fick upp Sju i vatten vilket motsvarar Sju i bägare i vanliga leken där det stod "Ett komplext beslut. Nödvändigheten i att forska. Sluta att skjuta upp saker!"
Och ja, det där sista kan jag ju inte säga annat än mitt i prick om. De andra får vi se under dagen :-)

De dagliga skulle bara vara små lätta saker och ändå blir det inte gjort. MEN sen är jag onekligen inte heller frisk och har en massa energi till övers eller så, så jag är troligen i ett skov eller något nu när jag tänker efter, eller så har det varit för mycket för länge men oavsett så känns det trist.

Tänk själv att vilja något så himla gärna och känna glädje och iver över det, men trots det så klarar man inte av det. Klart det inte är kul. Men ska försöka flyta igenom detta och förhoppningsvis komma ur det med lite mer energi snart så jag kan få tillbaka lite av den där peppkänslan.

Men jösses vad icke upplyftande läsning detta lär bli ;-p men kände väl lite att jag ville förklara varför jag varit/är lite MIA (dvs Missing In Action)

Hoppas i alla fall att ni alla får en härlig dag. Själv har jag i alla fall varit duktig nog och lyssnat på Birgitta Werners kaffesump idag och där låg turluvan så ska se till att önska mig massa saker idag. För er som vill lyssna finns den här https://youtu.be/1O57xAphVgk
Passa på att önska er en massa ni också. Kanske lite bättre väder? ;-)

Till nästa gång, I bid you good day

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar