Välkomna

Älskar livet, både i med och motgångar hur knäppt det än må låta, men motgångar är utmaningar som får en att växa om de bemöts rätt.
Jag har inget precist bestämt syfte längre med denna bloggen annat än att använda den för att ge utlopp för vad det än må vara när det än må vara., men jag älskar att skriva och detta är ett sätt att få utlopp för det samtidigt som jag kan dela med mig av mina stora intressen här i världen.
Det handlar då om bla fotografering och måla, men framförallt det mediala/mediumskap och ockulta, tarot och annan spådom, andar och änglar, reinkarnation, tidigare liv, healing osv
Psykologi och kriminologi kommer säkert också komma upp eftersom även det är något jag brinner för.
Av det som är mer "författarakrivet" så kommer en del saker har kopplingar till mig och är bara skrivna för att jag vill skriva och andra är helt uppdiktade och vissa lite mix. Inte kommer ni få veta var som är vad heller, det förblir min hemlighet ;-)
Tveka inte att maila med frågor eller ämnen ni tycker är intressanta eller vad det ju kan vara. Är bara att antingen kommentera eller maila till följande adress; sagaliten.blogspot.se@hotmail.com
Kom gärna med synpunkter på det ni läser eller bara lämna ett litet fotavtryck :-)
// Må väl allihopa

(PS. hittar du under presentation ;-) DS.)

onsdag 20 juli 2016

Besviken på boken "Stora boken om mediala symboler"

Fick idag hem boken "Stora boken om mediala symboler" av Melanie Barnum.
När jag först läste om den så var det utifrån rekommendationer från ett forum samt att det lät intressant utifrån baksidestexten.
Den var slut på de flesta ställen så tänkte då att jag onekligen borde vara lite populär eftersom den var tillfälligt slut och efter flera månaders väntan trillade det in mail om att boken fanns på lager igen och efter att ha kikat lite igen så kändes det som att okej, denna kan nog verkligen vara till nytta. Bla tarotkort kan många gånger ha massa olika symboler som man inte känner igen och med över 500 symboler så var där ett bra utbud. Idag kom den hem, lustigt nog samtidigt som jag satt och kollade efter symboler på nätet och så tänkte jag direkt att då får vi se vad den går för nu.

Öppnade och till min stora förvåning var där inte en enda symbol.
Dvs inga bilder som visar symbolerna.
Som ni kanske förstår blev jag rätt besviken.
Inte nog med att där saknades bilder där var inte alls samma "symboluppslag" som jag trodde och förväntade mig.

På baksidan står följande beskrivning;
"Vare sig du är novis eller praktiserande expert, är Stora boken om mediala symboler en nödvändig och lättillgänglig guide till förståelse för medial kommunikation. Med förklaringar till över 500 symboler, och en stor mängd praktiska övningar, lotsar den här boken oss genom symbolismen i dess helhet. från klarseende till tarot, färgsymbolik och chakras, drömsymbolik och intuitiva insikter - här får vi lära oss principerna bakom vardagliga symboliska meddelanden, hur vi kan använda oss av intuitiva och mediala symboler i vårt dagliga liv och även öppnar oss själva för kommunikation med det andliga, med universum och med andra sidan."

För mig beskrivs det som något av ett symbollexikon inom det mediala men även lite utöver, men det var den inte alls. 80 sidor med olika sake, akutmottagning, rep, möbler, skola för att ta några bara som mer handlar om symbolik för dessa saker mer än ett lexikon för mediala symboler enligt min mening.

Tror säkert att boken är bra, men inte alls det jag förväntat mig, så tror att det enda jag kan göra är att lägga undan det på obestämd tid, vänta på att besvikelsen lägger sig för att sen ta mig en ny kik på den och då kanske kunna ta till mig den som bra med både kunskapen och övningarna.

Kanske även dela med mig av övningarna här.

Nu är det bara att se till att kolla mer noga innan jag köper bok nästa gång.

Men de flesta av mina kortlekar har kommit och de är otroliga. Även där kommer det uppdateras lite med både vad jag tycker om dem och lite bilder :-)


Gokväll gott folk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar