Välkomna

Älskar livet, både i med och motgångar hur knäppt det än må låta, men motgångar är utmaningar som får en att växa om de bemöts rätt.
Jag har inget precist bestämt syfte längre med denna bloggen annat än att använda den för att ge utlopp för vad det än må vara när det än må vara., men jag älskar att skriva och detta är ett sätt att få utlopp för det samtidigt som jag kan dela med mig av mina stora intressen här i världen.
Det handlar då om bla fotografering och måla, men framförallt det mediala/mediumskap och ockulta, tarot och annan spådom, andar och änglar, reinkarnation, tidigare liv, healing osv
Psykologi och kriminologi kommer säkert också komma upp eftersom även det är något jag brinner för.
Av det som är mer "författarakrivet" så kommer en del saker har kopplingar till mig och är bara skrivna för att jag vill skriva och andra är helt uppdiktade och vissa lite mix. Inte kommer ni få veta var som är vad heller, det förblir min hemlighet ;-)
Tveka inte att maila med frågor eller ämnen ni tycker är intressanta eller vad det ju kan vara. Är bara att antingen kommentera eller maila till följande adress; sagaliten.blogspot.se@hotmail.com
Kom gärna med synpunkter på det ni läser eller bara lämna ett litet fotavtryck :-)
// Må väl allihopa

(PS. hittar du under presentation ;-) DS.)

onsdag 19 oktober 2016

För dig som har en bok inom dig MISSA INTE

Hej hopp alla glada

Vet inte om det är många av er som är intresserade av detta, men ett av mina aktiva ämnen här är skrivande. Och just ju har förlaget HayHoyse en gratis liten kurs om att både skriva och att publicera. Det är lite såhär bra och ha råd i videosnuttar.

För er som inte vet är Hayhouse bla det förlag som bla Doreen Virtue publicerat en del av sina böcker genom. Det är ett förlag som har lite mer huvudfokus på böcker inom bla intuition, healing spiritualism och åt det lite "alternativa" hållet.

De har i alla fall just nu en videoserie inform av en skrivkurs.

Här hittar du första videon
Having Trouble Getting Started? Som fokuserar på just det, om man har svårt att komma igång, vad det kan bero på och hur man ska ta sig vidare.
I samma länk har du även en video om lite insidertips
I en av dess är Doreen Virtue med och pratar lite också.

Nästa video handla publicering, tratitionell eller självpublicering, fördelar och nackdelar med de båda.
Selfpublicing VS. Traditionell

Högst upp i högra hörnet ser du även både den tidigare videon och kommande.

Själv har jag nog ett par påbörjade projekt som kanske kommer bli böcker eller också kommer de förbli det de är idag eller också så kommer de bara förbli något jag ventilerat ur mig.
Men jag kan bli så när jag skriver att jag knappt hinner med att skriva för det är som en våg som slår över en där det liksom bara rinner ur en. Det är ett sätt jag älskar att skriva på, är så det känns mest äkta för mig samtidigt som det är ett sätt som gör det väldans svårt att gå in och korrigera i efterhand för då känns det som man bryter flowet.

Men oavsett så är detta med skrivande och då även hela processen att skapa en bok något som är intressant utifrån att det skulle kunna bli aktuellt en dag och då skadar detta inte alls att ha med sig.

Så för alla er som antingen går och bär på en bok eller om processen bara är intressant ändå så passa på att ta del av denna gratiskursen.

Må väl alla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar