Välkomna

Älskar livet, både i med och motgångar hur knäppt det än må låta, men motgångar är utmaningar som får en att växa om de bemöts rätt.
Jag har inget precist bestämt syfte längre med denna bloggen annat än att använda den för att ge utlopp för vad det än må vara när det än må vara., men jag älskar att skriva och detta är ett sätt att få utlopp för det samtidigt som jag kan dela med mig av mina stora intressen här i världen.
Det handlar då om bla fotografering och måla, men framförallt det mediala/mediumskap och ockulta, tarot och annan spådom, andar och änglar, reinkarnation, tidigare liv, healing osv
Psykologi och kriminologi kommer säkert också komma upp eftersom även det är något jag brinner för.
Av det som är mer "författarakrivet" så kommer en del saker har kopplingar till mig och är bara skrivna för att jag vill skriva och andra är helt uppdiktade och vissa lite mix. Inte kommer ni få veta var som är vad heller, det förblir min hemlighet ;-)
Tveka inte att maila med frågor eller ämnen ni tycker är intressanta eller vad det ju kan vara. Är bara att antingen kommentera eller maila till följande adress; sagaliten.blogspot.se@hotmail.com
Kom gärna med synpunkter på det ni läser eller bara lämna ett litet fotavtryck :-)
// Må väl allihopa

(PS. hittar du under presentation ;-) DS.)

fredag 10 november 2017

Mer om elixir och hur man gör för er som vill veta


Några har frågat om detta med elixir och elixirreningen. Både vad det är, hur man ska göra osv, så tänkte att jag kunde ta en kort genomgång av detta.
Valde att göra denna rening i samband med min 21-dagars meditation jag skrivit om i förra inlägget.

Och detta är en av de sakerna som jag vet att det finns väääldigt skilda meningar om. Allt från att det är en helande dryck som tveklöst fungerar medan andra tycker att det är humbug buffel och båg. Om det är så att stenarna måste ligga i fysiskt eller om man likt distanshealing kan låta universums kraft fylla vattnet med energierna.
Och vet ni vad det underbara är. Att vi var och en får tro på precis vad vi vill.

Men för att återgå till ämnet så vill jag först förklara kort för de som inte vet vad elixir är, eller essens som det även kallas. 
Elixir eller essense är, lite kort, att förse tex vatten med kristallers egenskaper/vibrationer/helingkraft.

Det kan även göras med olja som tex kan användas vid massage. healing eller bad,
När det gäller kristallelixir så handlar det om att föra över kristallens egenskaper och joner till vattnet för att ger det den healande effekten.

Det finns en del olika sätt att göra det på men de vanligaste och lättaste sättet är att ta en renad kristall, tex bergskristall och antingen placera i ett dricksglas under natten.


Man kan praktiskt taget använda vilka stenar som helst. Var dock observanta på att det finns skadliga och giftiga stenar.

Och om man vill göra en rejäl rensning och samtidigt balansera sina chakran så rekommenderar jag en lite längre rening. Som denna 21-dagarskuren.
Annars kan man ta ett chakra per dag. Tänk då både på stenarnas egenskaper mot dina behov, och att matcha de olika chakrana. Glöm inte att följa magkänslan.
Och om du vill göra mycket vatten så du har till hela dagen eller bara tar dig ett glas på morgonen är helt upp till dig.

Den variant jag först lärde mig och oftast använder, är den jag tänkte dela här

Dag 1-3     Jaspis + Bergkristall - Brun  
Dag 4-6     Karneol + Bergskristall – Orange  
Dag 7-9     Citrin + Bergskristall – Gul  
Dag 10-12  Amazonit + Bergskristall - Grön  
Dag 13-15  Sodalit + Bergskristall - Blå 
Dag 16-18  Ametist + Bergskristall - Lila 

Dag 19-21  Bergskristall – Genomskinlig 


Love and light och go helg till er alla 😊🌸

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar