Välkomna

Älskar livet, både i med och motgångar hur knäppt det än må låta, men motgångar är utmaningar som får en att växa om de bemöts rätt.
Jag har inget precist bestämt syfte längre med denna bloggen annat än att använda den för att ge utlopp för vad det än må vara när det än må vara., men jag älskar att skriva och detta är ett sätt att få utlopp för det samtidigt som jag kan dela med mig av mina stora intressen här i världen.
Det handlar då om bla fotografering och måla, men framförallt det mediala/mediumskap och ockulta, tarot och annan spådom, andar och änglar, reinkarnation, tidigare liv, healing osv
Psykologi och kriminologi kommer säkert också komma upp eftersom även det är något jag brinner för.
Av det som är mer "författarakrivet" så kommer en del saker har kopplingar till mig och är bara skrivna för att jag vill skriva och andra är helt uppdiktade och vissa lite mix. Inte kommer ni få veta var som är vad heller, det förblir min hemlighet ;-)
Tveka inte att maila med frågor eller ämnen ni tycker är intressanta eller vad det ju kan vara. Är bara att antingen kommentera eller maila till följande adress; sagaliten.blogspot.se@hotmail.com
Kom gärna med synpunkter på det ni läser eller bara lämna ett litet fotavtryck :-)
// Må väl allihopa

(PS. hittar du under presentation ;-) DS.)

lördag 12 december 2015

Fy för oärlighet och att lura folk - att som yrkeskunnig blåsa folk

Tänker inte hänga ut någon här eller så för det tycker jag inte man gör.
Köpte nyss mediala kurser. Detta av ett medium som arbetar både med kurser och seanser och tarotläggningar. Hade kurser som hade extra bra pris nu inför jul så passade på. Personen har F-skattesedel och så, så kändes ändå som någon man kunde lita på.

Det var lite diskussion om 2 av kurserna då  den ena togs bort från att vi pratade om dem till jag skickade beställningen (bara dagen innan). Och så efter lite diskussion så fick jag svar att den skulle sättas samman till mig. Det handlade om medial utveckling del 1 och medial utveckling del 2. Utöver det så var där 3 kurse till.
Men nu när jag kikade igenom, skummade först igenom 1an och ivrigt vidare till 2an och ser att 5 av de 8 delarna är EXAKT samma. Ärligt. Hur fan kan man vara så vidrig. 1 är plockad direkt från en annan och är på 5 rader, en annan är på ca 1/3 av A4 sidan.
Sen tillkommer visserligen en del till fast den ingår egentligen inte i just den utbildningen utan var just nu till jul.

Är ledsen, rosenrasande, besviken och samtidigt som jag vill sätta dit den jäveln så vill jag ju gå utbildningarna och de är ju distanskurser med diplom och certifikat, men en sak är jävligt säkert. DETTA tolererar jag ta mig fan inte....
Kommer lite nimnt säga att här har det nog blivit något fel för det är ju precis samma sidor och det måste ju blivit något tokigt.
Och visst i beskrivningen så står det samma punkter, men givetvis ska del 2 vara en fortsättning eller fördjupning på 1an. Är så det har framstått i alla fall så gissa om blodet kokar just nu.
Men märk väl, detta kommer inte gå ostraffat. Vet inte säkert eller vad jag ska göra ännu, men om det inte blir en väldigt väldigt bra lösning här MED kompensation så kommer det offentliggöras och polisanmälas och anmälas till Skatteverket och jag vet inte allt.

Jag är en otroligt vänlig och snäll person, snäll på gränsen till för snäll och de som står mig nära finns det inga gränser för hur mycket jag ställer upp, men vi kan väl säga såhär, det krävs mycket för att väcka min björn, men trust me, jag är ingen man vill göra det med för om det är något jag inte kan stå ut med så är det orättvisor lögner och folk som försöker utnyttja mig. DET tolererar jag inte. Det har jag blivit så det räcker här i livet och det är verkligen något som jag med livets gång, arbete med mig själv och erfarenhet satt stopp på. Min stubin är väldigt lång, men när den väl är nådd ja då vill man inte vara nära när det smäller!

Nu ska jag försöka mig på en meditation så att jag förhoppningsvis kan varva ner och få lite sömn. Just nu kan jag ändå inte göra något.

Over and out
Thanke you and good night

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar