Välkomna

Älskar livet, både i med och motgångar hur knäppt det än må låta, men motgångar är utmaningar som får en att växa om de bemöts rätt.
Jag har inget precist bestämt syfte längre med denna bloggen annat än att använda den för att ge utlopp för vad det än må vara när det än må vara., men jag älskar att skriva och detta är ett sätt att få utlopp för det samtidigt som jag kan dela med mig av mina stora intressen här i världen.
Det handlar då om bla fotografering och måla, men framförallt det mediala/mediumskap och ockulta, tarot och annan spådom, andar och änglar, reinkarnation, tidigare liv, healing osv
Psykologi och kriminologi kommer säkert också komma upp eftersom även det är något jag brinner för.
Av det som är mer "författarakrivet" så kommer en del saker har kopplingar till mig och är bara skrivna för att jag vill skriva och andra är helt uppdiktade och vissa lite mix. Inte kommer ni få veta var som är vad heller, det förblir min hemlighet ;-)
Tveka inte att maila med frågor eller ämnen ni tycker är intressanta eller vad det ju kan vara. Är bara att antingen kommentera eller maila till följande adress; sagaliten.blogspot.se@hotmail.com
Kom gärna med synpunkter på det ni läser eller bara lämna ett litet fotavtryck :-)
// Må väl allihopa

(PS. hittar du under presentation ;-) DS.)

onsdag 9 december 2015

Kortet som var ämnat till mig...

Jag är med i rätt många olika mediala grupper på Facebook för tänker där nog är mycket att lära. Lite tråkigt att många av dem överflödas med tjänsten av ring hit för avläsning eller bara betala för distanhealong eller seans eller vad der nu kan vara. Utöver dem är alla dagens kort från alla möjliga ställen och jag tycker generellt det känns lite som hänt i veckans horoskop, dvs brukar ute ens läsa dem. Det är så många "skräpinlägg", så mycket så svårt att hitta inläggen som faktiskt är av relevans.

Men idag så fastnade jag vid en av dem och läste och blev nästan förvånad över mig själv men när jag läste insåg jag att det nog helt enkelt var menat till mig...
Hann knappt börja läsa innan tårarna började strömma så det kännses ännu mer som ett tecken på att det var rätt. Jag grät innan jag ens visste vad jag egentligen läste.

"Dagens kort 9 december – Tarotgruppen
By 



Dagens kort 9/12 blev draget ur Doreen Virtue´s Budskap från dina Änglar av vår vägledare Sol
 

Fiona säger:
Jag är så tacksam varje gång du ber om hjälp 
När du nu gjort det så var öppen för att ta emot för du förtjänar hjälp från Universum!
 
Nu har du bett om min hjälp och jag är väldigt glad över att få hjälpa till
därför att du vid andra tillfällen inte låtit mig göra det.
 
Du trodde inte att du förtjänade min hjälp, eller tyckte det kändes för hotfullt att göra
nödvändiga livsförändringar.
 
Kom ihåg att jag är här för att lugna ditt sinne och du kan lita på min vägledning säger hon.
Lägg märke till starka och upprepade intryck som kommer till dig genom tankar känslor och syner.
Du får hjälp när du ber om den!
 
Kram från Sol / Tarotgruppen"
(http://tarotgruppen.se/dagens-kort-9-december-tarotgruppen/)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar