Välkomna

Älskar livet, både i med och motgångar hur knäppt det än må låta, men motgångar är utmaningar som får en att växa om de bemöts rätt.
Jag har inget precist bestämt syfte längre med denna bloggen annat än att använda den för att ge utlopp för vad det än må vara när det än må vara., men jag älskar att skriva och detta är ett sätt att få utlopp för det samtidigt som jag kan dela med mig av mina stora intressen här i världen.
Det handlar då om bla fotografering och måla, men framförallt det mediala/mediumskap och ockulta, tarot och annan spådom, andar och änglar, reinkarnation, tidigare liv, healing osv
Psykologi och kriminologi kommer säkert också komma upp eftersom även det är något jag brinner för.
Av det som är mer "författarakrivet" så kommer en del saker har kopplingar till mig och är bara skrivna för att jag vill skriva och andra är helt uppdiktade och vissa lite mix. Inte kommer ni få veta var som är vad heller, det förblir min hemlighet ;-)
Tveka inte att maila med frågor eller ämnen ni tycker är intressanta eller vad det ju kan vara. Är bara att antingen kommentera eller maila till följande adress; sagaliten.blogspot.se@hotmail.com
Kom gärna med synpunkter på det ni läser eller bara lämna ett litet fotavtryck :-)
// Må väl allihopa

(PS. hittar du under presentation ;-) DS.)

fredag 6 april 2018

10 sätt att visa kärlek


Hej på dig som hittat hit

Hittade denna bilden och kände bara att den står så mycket för sånt som jag står för. 
Visserligen är jag inte kristen, så de oläsliga bibelcitaten hoppar jag över och och att be är för mig inte det samma som att be till gud utan snarare att manifestera och/eller be universum om hjälp. 

Jag tyckte denna var himla fin och ville därför dela denna med dig och dig och dig, ja, individuellt till var och en av er som läser. 

Jag tror stenhårt på att det enda sätter att förändra världen till en trevligare plats är genom värme, kärlek, ödmjukhet och förståelse. 
Man brukar säga såhär;
Hat föder mer hat
Rädsla föder mer rädsla
Våld föder mer våld

Men på samma sätt tror jag att 
Kärlek föder mer kärlek
Värme föder mer värme
Omtanke föder ner omtanke
Förståelse föder mer förståelse
Ödmjukhet föder mer ödmjukhet

❤️ Mer kärlek till folket ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar