Välkomna

Älskar livet, både i med och motgångar hur knäppt det än må låta, men motgångar är utmaningar som får en att växa om de bemöts rätt.
Jag har inget precist bestämt syfte längre med denna bloggen annat än att använda den för att ge utlopp för vad det än må vara när det än må vara., men jag älskar att skriva och detta är ett sätt att få utlopp för det samtidigt som jag kan dela med mig av mina stora intressen här i världen.
Det handlar då om bla fotografering och måla, men framförallt det mediala/mediumskap och ockulta, tarot och annan spådom, andar och änglar, reinkarnation, tidigare liv, healing osv
Psykologi och kriminologi kommer säkert också komma upp eftersom även det är något jag brinner för.
Av det som är mer "författarakrivet" så kommer en del saker har kopplingar till mig och är bara skrivna för att jag vill skriva och andra är helt uppdiktade och vissa lite mix. Inte kommer ni få veta var som är vad heller, det förblir min hemlighet ;-)
Tveka inte att maila med frågor eller ämnen ni tycker är intressanta eller vad det ju kan vara. Är bara att antingen kommentera eller maila till följande adress; sagaliten.blogspot.se@hotmail.com
Kom gärna med synpunkter på det ni läser eller bara lämna ett litet fotavtryck :-)
// Må väl allihopa

(PS. hittar du under presentation ;-) DS.)

torsdag 19 april 2018

Step by step, ohhh baby... 😁

Man brukar säga att det bästa sättet att förändra saker är genom att börja med att byta ut en dålig egenskap mot en bra. 
Att ta det sakta och stadigt med ett mål i syfte, och det är precis så man ska göra.  Det var så jag lärde andra människor att göra men du som läst ett par inlägg tidigare vet säkert att det inte är något som går hand i hand med min personlighet. 
Jag har minst sagt så extremt svårt för det och vill helst bara att ”så, nu ska det vara som jag vill att det ska vara och konstigare än så är det inte” 😬
Åter kommer vi till förnuft och känsla där känsla och förnuft inte går hand i hand. 

Jag har nu gjort upp lite av ett ”dagsschema” där tanken är dels att få in mer medialitet, tarot och healing. Och dels för att få ut mer av dagen och då samtidigt passa på att tillföra mer meningsfulla saker i mitt liv. 
Att verklig stanna upp och fånga dagarna och inte bara försvinna in i ”bruset”

Och som typiskt mig då ska allt ske över en natt, dvs att jag imorgon bara förändrar allt tjoff poff. 
Men lik förbannat är jag fullt medveten om att genom att ha det tankesättet lägger man upp de perfekta förutsättningarna för att misslyckad och då ha en chans att skälla lite på dig själv lite till. 


Och från en sak till en annan. 
Det är ju rätt vanligt att ”de” kommunicerar via musik på olika sätt med mig. 
Senaste tid (läs veckorna) har en och samma melodi från Fievel i vilda västern ”hemsökt” mig. 
Det första som kommer upp när det ploppar upp är just lättsamheten i melodin och att det är en barnfilm. 

Enligt mig säger de till mig att coola ner mig lite, att ha roligt och ta lite lättare på saker. Genom lek och humor blir allt bättre. Kanske till och med att inte ta mig själv på så stort allvar. Var är det roliga i det?!



(OBS För er som läste mitt förra inlägg om SpegelArbete så kan jag upplysa om att Fievel i vilda västern har hemsökt mig långt innan jag såg den videoserie så lek uppmanad på många håll 😁)
(Till er som vill läsa inlägget om SpegelArbete http://sagaliten.blogspot.se/2018/04/en-mix-av-loa-och-spegelarbete-med.html?m=1)

(OCH till alla er som tänker att jag måste ha hört den någonstans utan att reflektera över det eller att någon pratat om den eller att det var på TVn i ett TV-program. Men tror inte det. 99% säker på att så ej är fallet.)

Brukar fungera så att när jag ”knäckt koden”och hittat vem det är ämnat till (och ibland även varför) så tenderar dem att ebba ut. Oftast i alla fall, och vid de tillfällen den stannar kvar för mycket och för länge så brukar där finnas ännu ett budskap. 

Det svåra är bara det där med att ha rimliga och realistiska förväntningar på mig själv i allt förändring och att ha tålamod med mig själv. 
Det blir alltid så tydligt detta så tydligt när man ska försöka justera något att förändringsarbete inte sker över en natt. Och hur himla svårt det faktiskt är att göra en förändring varaktig. 

Jag har säkert nämnt det tidigare att jag när jag läste psykologi lärde mig att det tar 8 veckor innan ett nytt minnesspår skapas. Så först efter att ha nött in något varje dag i 8 veckor börjar det att bli något av en rutin och därefter blir det sakta allt lättare 😊
Så kämpa på
Heja mig
Och heja dig 👏


_____________________________________________

Sångtexten för de av er som är nyfikna på den, och vet inte riktigt varför videon blev svensk och texten den engelska, men men. 
”Do you ever miss the girl you left behind?
Is the girl you left behind out there tonight romancin'?
Makin' eyes at someone else and singin', is she dancin'?
Only the girl you left behind is real when you're sleepin'
Puts the teardrops in your eyes from secrets she is keepin'
Happy just playin' a tune and dance the whole night away
Hope the girl you left behind will be there for you someday
Lonely is the wind that blows, you know you'll always miss her

Lonely is a lover's heart, if only you could
Kiss her, kiss her, kiss her

All the girls you left behind could fill up California
Please don't leave them too darn long, I think I oughtta warn ya
Absence makes the heart go cold and makes a heart to wander
If you stay there by their sides, you'll feel their hearts grow fonder

Lonely is a lover's heart, if only you could
Kiss her, kiss her, kiss her

All the girls you left behind could fill up California
Please don't leave them too darn long, I think I oughtta warn ya
Absence makes the heart go cold and makes a heart to wander
If you stay there by their sides, you'll feel their hearts grow fonder”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar