Välkomna

Älskar livet, både i med och motgångar hur knäppt det än må låta, men motgångar är utmaningar som får en att växa om de bemöts rätt.
Jag har inget precist bestämt syfte längre med denna bloggen annat än att använda den för att ge utlopp för vad det än må vara när det än må vara., men jag älskar att skriva och detta är ett sätt att få utlopp för det samtidigt som jag kan dela med mig av mina stora intressen här i världen.
Det handlar då om bla fotografering och måla, men framförallt det mediala/mediumskap och ockulta, tarot och annan spådom, andar och änglar, reinkarnation, tidigare liv, healing osv
Psykologi och kriminologi kommer säkert också komma upp eftersom även det är något jag brinner för.
Av det som är mer "författarakrivet" så kommer en del saker har kopplingar till mig och är bara skrivna för att jag vill skriva och andra är helt uppdiktade och vissa lite mix. Inte kommer ni få veta var som är vad heller, det förblir min hemlighet ;-)
Tveka inte att maila med frågor eller ämnen ni tycker är intressanta eller vad det ju kan vara. Är bara att antingen kommentera eller maila till följande adress; sagaliten.blogspot.se@hotmail.com
Kom gärna med synpunkter på det ni läser eller bara lämna ett litet fotavtryck :-)
// Må väl allihopa

(PS. hittar du under presentation ;-) DS.)

söndag 22 november 2015

Dags att prova att använda pendel

Låt pendeln tala


Detta påminner om den pendel jag har valt, jag har fortfarande problem med detta med att lägga in bilder så valde att ta en liknande istället. Och så en kedja till det.


Idag blir det bara ett kortare inlägg. Yeah right, kan hon verkligen det, och nja, jag vet att jag har svårt för det men ibland kan jag. Hehe eller vi får väl se.

Har bestämt mig för att prova använda pendel. Har bestämt vad jag ska använda och har nu den på rening i saltat vatten först i dagsljus och sen i månljus.
Sen ska den förhoppningsvis vara redo.
Bara hoppas att jag också är redo, att jag kan öppna upp mig mot andevärlden, att de bjuder in mig samtidigt som jag bjuder in dem.

Har plockat hel lite olika meditationer från youtube som är lite till gör att öppna upp för det andliga och även för att rena och öppna mitt sinne, så får prova mig fram.

Anledningen att jag valt just att använda mig av pendel är att det känns lite mer konkret än tarot. Som ni vet har jag haft inte känns att jag klarar av att läsa av korten så jag har använt mig av en hemsida för att göra det, så i hopp om att kunna få igång min medialitet.
Pendel ska man kunna ställa frågor och få svar. Vanligaste jag läst är att ställa frågor och få ja och nej svar. Men jag har även läst om att man kan göra som en mindre ouijabräde men a-ö, 0-9 och ja och nej.

Avsluta alltid genom att tacka pendeln för hjälpen, goda råd men att det är dags att avsluta så det blir tydligt att anden behöver lämna pendeln. Man kan tex använda en fras som ”Jag tackar dig för din tid och dina svar, men nu ska vi avsluta och det är dags för dig att lämna pendeln. Tackar för din hjälp och må väl”.  Det är viktigt att alltid visa pendeln och den/de som finns i den med respekt!

1 kommentar: