Välkomna

Älskar livet, både i med och motgångar hur knäppt det än må låta, men motgångar är utmaningar som får en att växa om de bemöts rätt.
Jag har inget precist bestämt syfte längre med denna bloggen annat än att använda den för att ge utlopp för vad det än må vara när det än må vara., men jag älskar att skriva och detta är ett sätt att få utlopp för det samtidigt som jag kan dela med mig av mina stora intressen här i världen.
Det handlar då om bla fotografering och måla, men framförallt det mediala/mediumskap och ockulta, tarot och annan spådom, andar och änglar, reinkarnation, tidigare liv, healing osv
Psykologi och kriminologi kommer säkert också komma upp eftersom även det är något jag brinner för.
Av det som är mer "författarakrivet" så kommer en del saker har kopplingar till mig och är bara skrivna för att jag vill skriva och andra är helt uppdiktade och vissa lite mix. Inte kommer ni få veta var som är vad heller, det förblir min hemlighet ;-)
Tveka inte att maila med frågor eller ämnen ni tycker är intressanta eller vad det ju kan vara. Är bara att antingen kommentera eller maila till följande adress; sagaliten.blogspot.se@hotmail.com
Kom gärna med synpunkter på det ni läser eller bara lämna ett litet fotavtryck :-)
// Må väl allihopa

(PS. hittar du under presentation ;-) DS.)

lördag 28 november 2015

Hjälp - varför fungerar det inte att pendla

Då har jag försök mig på detta med pendel vid ett flertal tillfällen, men det fungerar inte alls vilket skapar massa frustration. Jag valde ju att ge mig på detta med pendling  för att det kändes lättare, mer konkret och tänkte att nu kommer detta vara första steget som kommer göra att min medialitet växer.
Jag vet att jag har andlighet runt omkring mig och tex igår, precis innan jag skulle pendla så började det flippa kanaler på telefonen och tv betedde sig märkligt den också så det kändes som tecken på att det fanns aktivitet här.

Gjorde som jag läst, men hände ingenting.
Läst bla att det då kan vara att pendel kanske inte är det rätta verktyget för mig, men då blir jag ännu mer frustrerad för om jag nu känner att jag har svårt med tarotkorten och inte klara att läsa av dem själv så måste jag väl kunna få göra valet att välja ett annat sätt, ett sätt som för mig känns lättare.
Och min Autism gör ju att saker är väldigt fyrkantigt vilket gör att det konkreta sättet passar mig, men det vill dig inte.

Jag kommer fortsätta försöka, men först när frustrationen lagt sig, men jag vill verkligen att det ska fungera. Jag vill att det ska vara ett av mina sätt att vända mig till andevärlden för kontakt och vägledning.

Jag har bett både skyddsänglar, änglar och guider att hjälpa mig men ändå inget.

Autismspektrat gör ju också att det skapar en osäkerhet när man tror sig göra rätt men ingenting händer. Då börjar man ifrågasätta och undra, gör jag verkligen rätt? Varför fungerar det inte? Vad gör jag för fel? Vad kan jag göra annorlunda? Hur kan jag göra annorlunda?
Men samtidigt har jag fått vägledningen att jag ska skita i rätt och fel och göra det som passar mig, det som känns rätt för mig, men det är en svår kombination med Autismens fyrkantighet.

Så därför skriver jag detta inlägg. Jag vädjar efter tips och råd och vägledning från andra som pendlar.
Jag hoppas ni som läser kan vara gulliga och kommentera och hjälpa mig.
Känner mig vilsen

Tacksam för all hjälp jag kan få

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar