Välkomna

Älskar livet, både i med och motgångar hur knäppt det än må låta, men motgångar är utmaningar som får en att växa om de bemöts rätt.
Jag har inget precist bestämt syfte längre med denna bloggen annat än att använda den för att ge utlopp för vad det än må vara när det än må vara., men jag älskar att skriva och detta är ett sätt att få utlopp för det samtidigt som jag kan dela med mig av mina stora intressen här i världen.
Det handlar då om bla fotografering och måla, men framförallt det mediala/mediumskap och ockulta, tarot och annan spådom, andar och änglar, reinkarnation, tidigare liv, healing osv
Psykologi och kriminologi kommer säkert också komma upp eftersom även det är något jag brinner för.
Av det som är mer "författarakrivet" så kommer en del saker har kopplingar till mig och är bara skrivna för att jag vill skriva och andra är helt uppdiktade och vissa lite mix. Inte kommer ni få veta var som är vad heller, det förblir min hemlighet ;-)
Tveka inte att maila med frågor eller ämnen ni tycker är intressanta eller vad det ju kan vara. Är bara att antingen kommentera eller maila till följande adress; sagaliten.blogspot.se@hotmail.com
Kom gärna med synpunkter på det ni läser eller bara lämna ett litet fotavtryck :-)
// Må väl allihopa

(PS. hittar du under presentation ;-) DS.)

söndag 15 november 2015

Mitt magiska hjärta (ni kommer inte tro det är sant)



Natten mellan torsdagen den 18/8 till fredagen den 19/8 hade plötsligt ett hjärta uppenbarat sig på min vägg. Som ni ser på vänstra halvan så är det VÄLDIG tydligt, gjort i vad som ser ut att vara lila tusch. Kan tillägga att jag inte ens har en sån penna, eller möjligtvis inlåst i mitt förråd i källaren i en låda i ett bord, men det är bara kanske...

Torsdagen den 20/9 var jag på en mediumkväll.
Jag passade på att fråga vart hjärtat kommer ifrån, tänkte att det ju inte kunde skada. Kanske skulle jag få något kul svar.
Fick veta att det kom från lägenheten, eller rättare sagt av någon Matilda som tydligen skulle ha med platsen bakåt att göra på något sätt.
Möjligen som hade bott här tidigare som är så innerligt glad att just jag fick hjärtat. Glad att jag fick lägenheten för hon trivs med mig här.

Mediet sa att hon hela tiden drogs hon väldigt till mig. Frågade mig om jag visste att jag är väldigt medial varpå jag svarade att nä, det visste jag inte men fick snabbt ett jo du är det, verkligen väldigt. Att jag har en otroligt stark intuition som jag ska lita på.
(Någon kanske säger att ja men sånt säger de säkert till alla, men så var det inte. Vi var en blandad grupp på om det var 15-20 personer och jag kan säga att jag nästan fick dåligt samvete för att det blev så otroligt mycket fokus på mig. Och i princip så fick väl de flesta kanske någon budskap eller hälsning från någon som gått bort, men för mig blev det även siande i framtiden och det var som att hon hade så mycket att säga så  hon knappt hann med i takt med att orden ramlade ur munnen på henne och så var det bara gentemot mig. Tror att jag tog upp minst 1/5 av tiden)

Det här hjärtat kom i alla fall från Matilda, som tydligen sjöng sången Matilda Matilda för henne för att visa på vem hon var.
Hon såg en flicka med flätor samma hårfärg som mig ungefär (mörkblont/cendréfärgat typ), väldigt glad och busig, ofta i  klänning, tillbaka i tiden även om det idag finns såna fina klänningar som är gjorde så de ska se ut som de är från den tiden, men detta var en äldre. Flickan är ca 10 år när hon visade sig och hoppade tjolahoppsasteg.
Hon låg tydligen bakom att saker försvinner här hemma också för att hon hittar på bus och jag är mestadels ensam här (bortsett från mina personliga assistenter) men både innan jag fick det och efter så är det väldigt mkt saker som försvinner. Saker som jag vet precis vart de är men plötsligt är de inte där. Eftersom jag ofta ber mina assistenter hämta saker till mig så har jag rätt bra koll på vart saker är så man blir rätt snopen när de letar och plötsligt är det spårlöst försvunnet.
Lite annat också som händer här. Bla så har jag ett spegelskåp som är smyckeskrin i som alltid är låst, för det används inte annat än som spegel, men här om morgonen stod det plötsligt på glänt, och ingen hade varit i rummet annat än jag som sovit.

I alla fall så väl efter mediumkvällen så kom jag hem och tänkte att jag ville tacka Matilda för hjärtat, men frågade om hon kunde vara snäll att ta bort det så att jag inte skulle behöva betala för att återställa något i lägenheten när jag flyttade.
Måste erkänna att jag inte trodde att det skulle fungera, men tänkte att det var värt en chans

Sen torsdagen den 5/10 var det plötsligt borta. Eller nästan borta. Om ni tittar riktigt riktigt noggrann där jag ringat in kan ni se lite linjer av ett tidigare så tydligt hjärta.
La upp det på Facebook och visade det även för mediet. Och åter fick hon upp en flicka och namnet Matilda. Tvivlar på att hon kommit ihåg allt vad hon sa till alla den där kvällen för dels var det 3-4 timmar, dels längesen och dels så sa hon så himla mycket om just mig, men det var samma saker som återkom.

Torsdagen 12/11 när jag började skriva detta och insåg alla dessa torsdagar så tittade jag igen  och då denna torsdag var alla spår av hjärtat borta.

Har tackat Matilda både under tiden och även sen det var helt borta och sagt att det alltid kommer finnas med mig ändå och att hon gärna får vara här hos mig och hålla mig sällskap om hon trivs här.
Brukar fråga henne när saker försvinner eller om något "bråkar" med mig, lite på skoj men också lite på allvar. Ibland ber jag om hjälp och tackar alltid när jag hittar det jag söker.
Jag bad onekligen henne ta bort hjärtat och utan att någon annan rört det har det sakta men säkert försvunnit.

DET är utan tvekan det absolut mest tydliga tecken, både att det kom och försvann, på att den där andevärlden finns där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar