Välkomna

Älskar livet, både i med och motgångar hur knäppt det än må låta, men motgångar är utmaningar som får en att växa om de bemöts rätt.
Jag har inget precist bestämt syfte längre med denna bloggen annat än att använda den för att ge utlopp för vad det än må vara när det än må vara., men jag älskar att skriva och detta är ett sätt att få utlopp för det samtidigt som jag kan dela med mig av mina stora intressen här i världen.
Det handlar då om bla fotografering och måla, men framförallt det mediala/mediumskap och ockulta, tarot och annan spådom, andar och änglar, reinkarnation, tidigare liv, healing osv
Psykologi och kriminologi kommer säkert också komma upp eftersom även det är något jag brinner för.
Av det som är mer "författarakrivet" så kommer en del saker har kopplingar till mig och är bara skrivna för att jag vill skriva och andra är helt uppdiktade och vissa lite mix. Inte kommer ni få veta var som är vad heller, det förblir min hemlighet ;-)
Tveka inte att maila med frågor eller ämnen ni tycker är intressanta eller vad det ju kan vara. Är bara att antingen kommentera eller maila till följande adress; sagaliten.blogspot.se@hotmail.com
Kom gärna med synpunkter på det ni läser eller bara lämna ett litet fotavtryck :-)
// Må väl allihopa

(PS. hittar du under presentation ;-) DS.)

söndag 29 november 2015

Meditation - möt ditt kraftdjur

Meditation - möt ditt kraftdjur
Idag inledde jag dagen med en del vägledda meditationer. De flesta i det mediala spåret och tyckte inte det gick allt för bra, men en av dem lyckades jag kändes det som. 
Det var en vägled meditation för att möta mitt kraftdjur. Det poängterades att detta inte behövde vara mitt tilldelade kraftdjur utan att det likväl kunde vara ett tillfälligt kraftdjur och plötsligt fick jag upp en bild av ett lejon i huvudet. Tänkte först att det stämmer ju inte, eller inte med det jag trodde det skulle stå för. 
Efter meditationen så plockade jag fram Solögas bok "Djurens språk" och bläddrade fram till lejonet där jag nu citerar från. 
" Lejon
Ett öppet hjärta är ett modigt hjärta. Min gåva till dig är att vara modig. 
Var stolt över vem du är. Låt världen ta del av din begåvning och visdom. Ett modigt lejon gömmer sig inte."
Kan säga att det stämmer väldigt bra in på mig just nu. 
Jag har sen ett brustet hjärta för 7 år sen varit väldigt låst och inte vågar öppna hjärtat alls. Försökt ett par tillfällen men inte blivit mer än 1 dejt. 
Jag hade nyligen en kortare relation på 4-5 månader innan jag (med rätta) avslutade den, men det är första gången jag kände att jag vågade öppna hjärtat igen. 
Nu har jag äntligen lyckats frigöra mig från det brustna hjärtat, men är fortfarande väldigt rädd att bli sårad igen. Kanske ännu mer för att jag blev sårad även i den senaste relationen även om det inte hade hunnit bli allt för starka känslor, men tillräckligt starka för att jag trodde och hoppades att det skulle vara personen jag skulle dela resten av livet med. Kände väldigt mycket väldigt snabbt.
Så ja, jag kan nog behöva det där lejonet och dess visdomsord och gåva just nu. 
Och lite komiskt är att just de där med att jag ska tro på mig själv och våga visa vem jag är och vara stolt över nig själv och inte nedvärdera mig själv. Att jag ska se det andra ser hos mig, att jag är unik och värd det absolut bästa.
Och när jag var iväg på mediumkvällen nu ca 2 månader sen, så fick jag bla ett budskap från en vän som gått vidare där han visade ett sånt här Askungen-scenario där jag tappat skon och där han stod på knä och satte på mig skon. Hon menade att det budskapet var att man vill ha mig till den där som bara lyser upp, lyser upp rummet, tillvaron och att det smittar av sig. Menade att det är något väldigt speciellt med mig och det var det som förmedlades. 

Så detta är ett budskap både från levande och andar så det kanske är dags att faktiskt börja lyssna på det nu once and for all. 

Men annars känner jag ändå en viss frid, ett visst lugn. Är bara den där kärleksbiten som skrämmer mest. Och vänskapsband där svek känns också. 
Men jag är ändå som person så att jag hellre tror gott om människor och blir lurad än tvärt emot. 


2 kommentarer:

  1. Vad häftigt. Jag gjorde en vägledd änglameditation en gång som var en jättestark upplevelse där jag både kände och såg änglarna. Nu för tiden mediterar jag utan någon som vägleder men det har behövs mycket träning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har du kvar någon bra meditation som du kan tipsa om?
      Alltid kul med nya saker :-)

      Radera