VĂ€lkomna

Älskar livet, bĂ„de i med och motgĂ„ngar hur knĂ€ppt det Ă€n mĂ„ lĂ„ta, men motgĂ„ngar Ă€r utmaningar som fĂ„r en att vĂ€xa om de bemöts rĂ€tt.
Jag har inget precist bestÀmt syfte lÀngre med denna bloggen annat Àn att anvÀnda den för att ge utlopp för vad det Àn mÄ vara nÀr det Àn mÄ vara., men jag Àlskar att skriva och detta Àr ett sÀtt att fÄ utlopp för det samtidigt som jag kan dela med mig av mina stora intressen hÀr i vÀrlden.
Det handlar dÄ om bla fotografering och mÄla, men framförallt det mediala/mediumskap och ockulta, tarot och annan spÄdom, andar och Ànglar, reinkarnation, tidigare liv, healing osv
Psykologi och kriminologi kommer sÀkert ocksÄ komma upp eftersom Àven det Àr nÄgot jag brinner för.
Av det som Àr mer "författarakrivet" sÄ kommer en del saker har kopplingar till mig och Àr bara skrivna för att jag vill skriva och andra Àr helt uppdiktade och vissa lite mix. Inte kommer ni fÄ veta var som Àr vad heller, det förblir min hemlighet ;-)
Tveka inte att maila med frĂ„gor eller Ă€mnen ni tycker Ă€r intressanta eller vad det ju kan vara. Är bara att antingen kommentera eller maila till följande adress; sagaliten.blogspot.se@hotmail.com
Kom gÀrna med synpunkter pÄ det ni lÀser eller bara lÀmna ett litet fotavtryck :-)
// MÄ vÀl allihopa

(PS. hittar du under presentation ;-) DS.)

onsdag 3 maj 2017

Lite magi i vardagen... đŸŽ¶

MÄste bara berÀtta nÄgot hÀftigt...

Ni kanske vet att jag typ fĂ„r meddelande eller budskap frĂ„n "andra sidan" bla genom musik som det sen bekrĂ€ftas nĂ€r jag hittar rĂ€tt. 

Sen jag och en nÀrstÄende börja prata dopklÀnning idag ploppade lÄten, och frÀmst meningen "I believe that faith has brought us here" ploppat upp i huvudet pÄ mig.
 Jag kunde inte för allt i vĂ€rlden förstĂ„ varför och vad det innebar tills jag fick en flashback av nĂ€r vi satt hos min mamma och pratade om just dopklĂ€nning och vips sĂ„ dök det upp i hennes huvud att mĂ„ste kolla dĂ€r och vips sĂ„ var den Ă„terfunnen. Hon hade letat massor i hela huset efter den utan att hitta den, men sĂ„ plötsligt fanns bilden av att dĂ€r... 
Och jag vet att det Ă€r min mormor som gjorde det möjligt. 
Som hon vĂ€gledde mamma till den för att hitta just i den stunden för att de skulle fĂ„ den. 
Det Àr en dopklÀnning som gÄr bakÄt i slÀkten flera generationer (sen 1800-talet om jag inte missmins mig). Jag och mina syskon. Mamma och hennes. Mormor och hennes och Ànnu ett led bakÄt.
Och Ă€r lite sista chansen för den inte bara ska bli ett minne utan fortsĂ€tta följa ledet som en "familjeklenod, vĂ„r lilla familjekĂ€rnas legacy ..

Och sĂ„ fort det slog mig sĂ„ lossnade lĂ„ten, som oftast nĂ€r jag vĂ€l kopplat ihop pusselbitarna. 
Är bara att konstatera igen att slumpen Ă€r ingen tillfĂ€llighet...


Kommer nog aldrig förstÄ hur det Àr möjligt annat Àn att man mÄste stannar upp, lyssna och ta in det, men kÀnns magiskt att fÄ uppleva...
Ville bara del med mig av denna magiska upplevelse 😊


Ha en trevlig kvĂ€ll allesamman 💞💕💗💕💞

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar