Välkomna

Älskar livet, både i med och motgångar hur knäppt det än må låta, men motgångar är utmaningar som får en att växa om de bemöts rätt.
Jag har inget precist bestämt syfte längre med denna bloggen annat än att använda den för att ge utlopp för vad det än må vara när det än må vara., men jag älskar att skriva och detta är ett sätt att få utlopp för det samtidigt som jag kan dela med mig av mina stora intressen här i världen.
Det handlar då om bla fotografering och måla, men framförallt det mediala/mediumskap och ockulta, tarot och annan spådom, andar och änglar, reinkarnation, tidigare liv, healing osv
Psykologi och kriminologi kommer säkert också komma upp eftersom även det är något jag brinner för.
Av det som är mer "författarakrivet" så kommer en del saker har kopplingar till mig och är bara skrivna för att jag vill skriva och andra är helt uppdiktade och vissa lite mix. Inte kommer ni få veta var som är vad heller, det förblir min hemlighet ;-)
Tveka inte att maila med frågor eller ämnen ni tycker är intressanta eller vad det ju kan vara. Är bara att antingen kommentera eller maila till följande adress; sagaliten.blogspot.se@hotmail.com
Kom gärna med synpunkter på det ni läser eller bara lämna ett litet fotavtryck :-)
// Må väl allihopa

(PS. hittar du under presentation ;-) DS.)

fredag 25 mars 2016

Att välja rätt stjärna/läggning...

Hör och häpna, idag tänkte jag bara skriva ett lite kort inlägg (vi får se hur det går;)

Skulle lägga en stjärna med min Änglatarot när min kära mamma skulle ut och resa.
Frågade om hon ville att den skulle ha något speciellt fokus eller så varpå jag fick frågan vad kan man lägga fokus på. Tja, allt och inget egentligen svarade jag och insåg att hon nog ville ha en lite mer allmän läggning så gjorde den igår. Det var dels fullmån och den dagen hon åkte och stjärnan jag valde var en som heter Svansen.

Så la den och började tolka in där och så och kände efter 3 av de 6 korten att denna är nog inte så rolig egentligen till när man är iväg på en väldigt unik resa. Den var en allmän läggning som kanske kan vara något för när hon kommer hem.

Så då valde jag idag att köra en ny och valde då att köra ett kort för 2 dagar och med nu 10 dagar kvar kan ni räkna ut att det blev 5 kort. Och det som var så roligt var tydligheten i vilken skiftning det var från gårdagens till dagens. För er som inte har så bra koll på tarotkort så kan jag berätta att de brukar bestå av totalt 78 kort som är uppdelade i lilla och stora Arkanan.
Lilla Arkanan är 22 kort och representerar betydande händelser och vändpunkter i våran liv.
Stora Arkanan som består av 56 kort och kan liknas lite mer vid en vanlig kortlek med de olika "familjerna" (spader, hjärter, ruter, klöver och ess till kung) och stora är mer vanliga dag för dag händelser.

Gårdagens läggning var det bara kort från Stora Arkanan. Inget märkvärdig egentligen.
Men idag när jag specifikt skulle göra en läggning kopplat till denna speciella resan så var det en helt annan fördelning. Här av dessa 5 korten så är 4 st från lilla Arkanan. Dvs av delen på 22 av 78 kort så var det 80% som tillhörde den. Känns som det säger en del om läggningen.
Hoppas hon blir nöjd och glad och framförallt så ska det bli intressant att höra om det över huvud taget stämt in på hur det blev :-)

Godnatt alla och glad påsk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar