Välkomna

Älskar livet, både i med och motgångar hur knäppt det än må låta, men motgångar är utmaningar som får en att växa om de bemöts rätt.
Jag har inget precist bestämt syfte längre med denna bloggen annat än att använda den för att ge utlopp för vad det än må vara när det än må vara., men jag älskar att skriva och detta är ett sätt att få utlopp för det samtidigt som jag kan dela med mig av mina stora intressen här i världen.
Det handlar då om bla fotografering och måla, men framförallt det mediala/mediumskap och ockulta, tarot och annan spådom, andar och änglar, reinkarnation, tidigare liv, healing osv
Psykologi och kriminologi kommer säkert också komma upp eftersom även det är något jag brinner för.
Av det som är mer "författarakrivet" så kommer en del saker har kopplingar till mig och är bara skrivna för att jag vill skriva och andra är helt uppdiktade och vissa lite mix. Inte kommer ni få veta var som är vad heller, det förblir min hemlighet ;-)
Tveka inte att maila med frågor eller ämnen ni tycker är intressanta eller vad det ju kan vara. Är bara att antingen kommentera eller maila till följande adress; sagaliten.blogspot.se@hotmail.com
Kom gärna med synpunkter på det ni läser eller bara lämna ett litet fotavtryck :-)
// Må väl allihopa

(PS. hittar du under presentation ;-) DS.)

söndag 13 mars 2016

Ny kortlek, men inte vad för något som helst ;-)

Hej alla glada (och även oglada)

Jag hade ju kunnat säga att visst, jag glömde ju berätta i förra inlägget om mitt nya inköp, men helt ärligt så insåg jag att jag som vanligt babblat på så för att du inte skulle behöva sitta hela dagen och läsa så tänkte jag att jag faktiskt skulle spara just det till ett lite eget inlägg och delvis för att det är en lite speciell sak.

Jag har shoppat lite. Och visst ska jag dela med mig till er här. Jag har köpt en Änglatarotkortlek.
Och vad är det undrar kanske en del, för det finns ju tarotkort och så finns det ängla/orakelkort men så nu finns det även änglatarot. Och kort kan man väl säga att det är ett sätt att göra en något mjukare och mer positiv tarotlek.Längre ner finns en lite tydligare beskrivning av skillnaderna mellan Tarot och Orakelkort, men för nu fokuserar vi på just Änglatarotn.
Just denna leken trillade i mitt knä på ett lite udda sätt...
Det var en avläsing där personen utlovade en kortdragning på en fråga till den som gjorde bästa avläsningen och jag "vann" eller vad man ska kalla det. Så efter det så fick jag ställa en fråga till henne och fick svar och då skickade hon en bild på kortet och jag som är galet kräsen vad det gäller lekar annars och undrar om jag ens kan hitta någon som jag gillar eller om jag får sikta på att göra min egen istället, men denna blev jag kär i direkt, så den tillsåg jag att köpa direkt efter vårt samtal.



Här är ett litet smakprov
Här är beskrivningen från 6e sinnet där jag köpte dem. 
(Men herregud va hon ska låna beskrivningar hela tiden, jo jag vet, men ibland är det ju 
faktiskt bara onödigt att säga samma sak med andra ord om någon redan sagt det bra ;)

"Tarot kort och änglakort tillsammans i ett.
Tarotkort har länge varit vördade för att ge detaljerad och exakt förutsägelse.
 Doreen Virtue och Radleigh Valentine har skapat den första tarotkortleken som är 100 procent välmenande, säker och tillförlitlig. Alla ord i den här kortleken, liksom illustrationerna av Steve A. Roberts, är positiva, medan de fortfarande bibehåller magin och betydelsen som traditionella tarotkort har. Det medföljande vägledningshäftet ger dig steg-för-steg instruktioner om hur du genomför exakta tolkningar för dig själv och andra. Det förklarar den generella betydelsen av varje kort och förser dig med särskilda detaljer som kan ge dig mer klarhet och hjälpa dig med din intuition. Rik på symbolik och bildspråk – inkluderande änglar, ärkeänglar, enhörningar, älvor och sjöjungfrur – kommer Änglatarot att förse dig med inspirerande vägledning på din livsresa! 

Kortleken innehåller 78 vackra tarotkort och ett häfte med tolkningar och läggningar på svenska."



Och när jag ändå var igång så kunde jag ju inte låta bli att köpa hem lite annat bra och ha.
Köpte hem 2 stenar som kändes som de kan vara bra att ha


Hematit 
Ger handlingskraft och styrka. Beskyddar och skyndar på sårläkning. 
Stannar blödningen på sår (lägg stenen på såret en stund).  
Hjälper dig med uthållighet och självkontroll. Ger inre lycka . 
Används ofta vid spådom.
Fysiskt: Bra vid  sömnlöshet,

blodbrist och menssmärtor.Chakra:  Rot 



Oxöga 
Skapar jordförbindelse, lugnar, ger trygghet, klarhet och överblick. 
Skärper förmågan att fokusera och precisera önskningar och mål. 
Fysiskt: Bra vid högt blodtryck, 
nervöst hjärta och inkontinens. 
Chakra: Rot och hjärta.  

Texter från  Kristallnyckeln Jette Holm




Och nu till det lite mer udda, min lyckogroda.
Den är så ful att hur jag än försöker så lyckas jag inte få in någon bild så ni
får snällt klicka på länken om ni vill se det underbara odjuret.
Han är så förskräckligt urful att han blir superläcker.
Och vad ska man med en sån till då, jo det ska jag berätta

Trebent Lyckogroda
Inom feng shui säger man att den magiska trebenta grodan anses ha möjlighet att 
ta dig vart helst du önskar.Myntet i munnen är en symbol för välstånd och tur med 
pengar som grodan ger sin ägare. Ger tur och beskydd. Ställ den inomhus i närheten 
av ytterdörren vänd inåt,som om den just kommit in i huset. Även var som helsti 
matsalen eller vardagsrummet men ej vänd mot ytterdörren för då hoppar lyckan ut. 


Och min kära groda har redan sparat mig 4500.-, men det tar vi en annan gång


Här har vi lite kort som jag lånar Vivis text från tarotguidens hemsida som förklarar lite kort om tarot och orakelkort och skillnaden där emellan
Änglakort / Orakelkort"Varför spå i andra kort än tarot?Vilka kort man väljer att spå i är en smaksak. Korten har olika energier och kan därför visa på händelser i ett annat 
perspektiv eller med en annan framtoning. Alla trivs inte med tarotkort och då kan man använda andra typer av divinationskort. Många människor älskar änglar och jobbar därför gärna med och genom dessa och deras budskap. Orakel och Änglakort har oftast endast 44 kort i leken vilket gör att man inte kan använda dem i lika komplexa stjärnor som tarotkorten.

Skillnader på olika spådoms kort:
Tarot: Vill man däremot ha en läggning som ”pekar med 
hela handen” där svaret är starkt och tydligt oavsett om 
svaret är jobbigt så rekommenderas tarot.
shutterstock_152051156
Orakel och Änglakort – Vill man ha lite ”snällare och kärleksfullare” tolkningar så passar dessa kort bäst. 
Just Orakel och Änglakort är väldigt bra i rådgivningssituationer och när man vill se på den andliga utvecklingen och känslomässiga tillstånd. Det är vanligt att man använder dess kort genom att man drar ett kort på fråga. De belyser då svaret ur ett djupt rådgivande och andligt perspektiv. Vill man kommunicera med änglarna så är Änglakorten oerhört starka men man kan även kommunicera genom korten med andra ljusvarelser. Det finns en uppsjö av olika orakelkort som jag kallar dem, man kan 
också komma i kontakt med bl.a. Gudinnor, häxor, 
enhörningar, älvor och andra naturväsen och energivarelser."


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar