Välkomna

Älskar livet, både i med och motgångar hur knäppt det än må låta, men motgångar är utmaningar som får en att växa om de bemöts rätt.
Jag har inget precist bestämt syfte längre med denna bloggen annat än att använda den för att ge utlopp för vad det än må vara när det än må vara., men jag älskar att skriva och detta är ett sätt att få utlopp för det samtidigt som jag kan dela med mig av mina stora intressen här i världen.
Det handlar då om bla fotografering och måla, men framförallt det mediala/mediumskap och ockulta, tarot och annan spådom, andar och änglar, reinkarnation, tidigare liv, healing osv
Psykologi och kriminologi kommer säkert också komma upp eftersom även det är något jag brinner för.
Av det som är mer "författarakrivet" så kommer en del saker har kopplingar till mig och är bara skrivna för att jag vill skriva och andra är helt uppdiktade och vissa lite mix. Inte kommer ni få veta var som är vad heller, det förblir min hemlighet ;-)
Tveka inte att maila med frågor eller ämnen ni tycker är intressanta eller vad det ju kan vara. Är bara att antingen kommentera eller maila till följande adress; sagaliten.blogspot.se@hotmail.com
Kom gärna med synpunkter på det ni läser eller bara lämna ett litet fotavtryck :-)
// Må väl allihopa

(PS. hittar du under presentation ;-) DS.)

lördag 12 mars 2016

Im back?

Hejsan hoppsan svejsan..... (ni får fortsätta sjunga själva;)

Har inte varit inne och skrivit på länge och det kan jag inte annat än att säga att jag är ledsen över det. Jag har haft/har massor som måste fixas och trivas med för att få tillvaron att få runt nu så därmed har allt hamnat lite i stiltje.

Det mesta som är lika med nöje har legat på hyllan bortsett från att jag såg My Fair Lady för lite sedan. Och jag har även varit på föreläsning med Christian Wass, han har en sida sim heter "Vi har kraften" på Facebook som jag länge följt så när jag såg att det skulle vara föreläsning var jag tvungen att ta tillfället i akt.
Så ja, lite kuligheter också. Men MYCKET måsten som roddas med, men det löser sig sa kärringen som s**t i vasken ;-p

Vad det gäller det mediala så har jag inte sådär jättemycket att rapportera. Men lite småsaker att sticka till har jag allt.

Vad det gäller kommunikationen med de på andra sidan så har inte ron funnits att sätta mig ner med det sådär som om man ska göra något rent konkret. Men däremot så kan de vara nog så tydliga ändå i sina budskap till mig när det väl behövs. De väljer att använda sig av musik och ofta just textraden eller raderna som dyker upp i mitt huvud just där och då.
Och nä, jag är inte så som lyssnar massa på musik eller är på ställen där det spelas musik så det är oftast inget jag nyligen hört eller så. Sen är ju inte allt alltid budskap utan när man undrar vart kattsingen kom det ifrån och man inser att texten passar in precis exakt här och nu.
Och när jag pratade med min mentor så frågade jag om just detta med musiken och hon sa att det var inget snack om saken att det är så. 

För lite sen så kontaktade mitt ex mig och dörren har väl alltid stått liiiite på glänt där med atr man vet aldrig vad framtiden har att utvisa så när han hörde av sig och frågade om allt var bra så svarade jag vänligt och frågade tillbaka. Det tog en lite annan vals än jag väntade mig när han fortsatte med att fråga vad sim hände i mitt liv nu för tiden. Plötsligt kunde jag inte bara svara det där "så skönt att höra, ta hand om dig" utan ställdes inför valet att antingen bjuda till lite eller låta bli.
Valde att bjuda till så berättade glatt om vad jag har för mig och så.
Minns att senare samma kväll, eller natten för klockan var typ 1-1:30 så funderade jag på att om han bara hade kommit till insikt om varför vi hamnade där vi gjorde så kanske? Kanske skulle kunna se vart det kunnat sida då och plopp sa det så satte radion igång. 
Nä, inte så pass att det var en riktig radio, det hade varit lite för bra ellerhur ;-) Nä det var radion i mitt huvud och så börjar jag sjunga mitt i natten (och inte tyst i huvudet utan sjöng för glatta livet). 
Och vad har då detta med något att göra? Jo, texten....

"I saw the sign, and it opend up my eyes and I am happy now living with out you. I left you ohohooh"
En gaaammal Ace of Bace låt som säker är 20 år gammal som ploppade upp och berättade för mig att  hallå, jag såg tecknena och det öppnade mina ögon och jag är lyckligare nu när jag lever utan dig, jag lämnade dig.
En påminnelse där de hjälpte mig när jag började glömma mig och mina känslor och började med den där tänk om leken och att han kanske skulle få en ny chans, men så blev jag påmind om att jag faktiskt hade goda skäl att lämna, och gjorde det för att jag valde mig istället för vad någon annan ville eller behövde eller jo men om han vill ha en chans till kanske han borde få det, nä, jag valde mig då och tack vare RadioAndraSidansMix så undvek jag en fallgrop.

Tackar vi RadioAndraSidansMix för med en trudelutt


Och RadioAndraSidansMix är faktiskt rätt bra rätt ofta.
Varit i konflikt med en person och känt hur det bara dränerar mig på energi och jag försökte och försökte förklara och be in ursäkt och reda upp men allt jag fick tillbaka var mentala sparkar och slag och så plopp sa det igen när jag satt och skulle svara på ett mail. Personen vägrade nämligen ta mina samtal trots att det troligen löst allt inom loppet av några minuter, men istället så skrevs det fram och tillbaka och allt jag skrev valdes att feltolkas. Som om jag var en utvald slagpåse som försökte värja mig utan att slå tillbaka. Men som sagt, plopp sa det. Och vad kom då undrar ni kanske
"Do you know what's worth fighting for
When it's not worth dying for?
Does it take your breath away
And you feel yourself suffocating?
Does the pain weigh out the pride?
And you look for a place to hide
Did someone break your heart inside
Your in ruins."
Och ja, 21 Guns med Green Day, där och så så stämde det rätt bra med min känsla. Nä jag var inte in ruins, men kände att ett litet misstag som förstorades upp till något sååå mycket mer än det behövt och där tycktes inte finnas något jag kunde göra så bestämde mig för att "give up the fight"
Om det vill bråkas mer från det hållet så tänker jag "lay down my arms and give upp the fight och throw up my arms into the sky" för jag tänker inte fortsätta låta den fighten ta all min kraft och suga musten ur mig.

                                      Tackar vi även här RadioAndraSidansMix för med en trudelutt


Känns som att man inte kan vinna när man till och med får skit för att jag när jag gjort avläsningar på personer skickat min avläsning privat utifrån att jag velat göra det utifrån respekt för personerna jag läser av. Men när någon "bannar" en till och med för en sån sak så är det uppenbart att oavsett vad jag säger, gör, tycker eller tänker så skulle det bara vara fel ändå, och varför utsätta sig själv för det? 
Nej tack, inte mer för min del. Jag fortsätter vara så neutral jag kan och hålla kontakten till minimum och hoppas att det kanske lägger sig med tiden, men oavsett så lägger jag inte mer energi på det nu. Jag ville verkligen reda upp och lösa det, men om bara ena sidan är villig att försöka reda upp något så spelar det ingen som helst roll hur gärna jag ville.
Är bara jag som förlorar på det och den energin kan jag använda till massa annat roligt istället.

Till exempel så kan jag kanske ta mig an dels 2 avläsningar som tålmodigt väntar, och 1 tarotläggning som också väldigt tålmodigt väntat.
Sen har jag en lite klurigare uppgift. För flera månader sen så gjorde jag en vägledd meditation som jag tror vad att man skulle möta sin guide, men fick ingen kontakt, men såg en kvinna stå på en blommande äng. Ett par veckor senare så hängde kvinnan fortfarande kvar i minnet så valde att måla det, eller försöka i alla fall ;-) La ut den i några mediala grupper på Facebook för att se om någon kunde känna in något.En person kände otroligt starkt att det var en anhörig till henne, så där har jag min svåraste uppgift hittills och det är att försöka få kontakt med denna kvinnan och se om det var hennes anhöriga och om där i så fall finns något budskap att som ska förmedlas.Känns nästan som att den borde ha högsta prio...

Så ja, lite har jag ju att pyssla med, och så Reikin på det, men Reikin är den som får huvudfokus nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar