Välkomna

Älskar livet, både i med och motgångar hur knäppt det än må låta, men motgångar är utmaningar som får en att växa om de bemöts rätt.
Jag har inget precist bestämt syfte längre med denna bloggen annat än att använda den för att ge utlopp för vad det än må vara när det än må vara., men jag älskar att skriva och detta är ett sätt att få utlopp för det samtidigt som jag kan dela med mig av mina stora intressen här i världen.
Det handlar då om bla fotografering och måla, men framförallt det mediala/mediumskap och ockulta, tarot och annan spådom, andar och änglar, reinkarnation, tidigare liv, healing osv
Psykologi och kriminologi kommer säkert också komma upp eftersom även det är något jag brinner för.
Av det som är mer "författarakrivet" så kommer en del saker har kopplingar till mig och är bara skrivna för att jag vill skriva och andra är helt uppdiktade och vissa lite mix. Inte kommer ni få veta var som är vad heller, det förblir min hemlighet ;-)
Tveka inte att maila med frågor eller ämnen ni tycker är intressanta eller vad det ju kan vara. Är bara att antingen kommentera eller maila till följande adress; sagaliten.blogspot.se@hotmail.com
Kom gärna med synpunkter på det ni läser eller bara lämna ett litet fotavtryck :-)
// Må väl allihopa

(PS. hittar du under presentation ;-) DS.)

onsdag 30 mars 2016

Vart är plånboken - PANIK

Hej alla läsare
Hoppas ni haft en riktigt trevlig påskhelg oavsett om det firats eller inte.

Skulle shoppa lite idag, eller snarare köpa presenter till två personer. Låg i sängen och drog upp väskan och öppnade och börja rota runt, man vet ju aldrig vilket av de 4 olika facken som man tyckt var det bästa stället sist ;-) men hittade påskägget jag fick av syrran i helgen. Tog upp och började mumsa i mig lite och plockade fram paddan för att se ett avsnitt av Person of Interest och såg att visst fasiken, skulle ju betala, så var det...
Drar tillbaka väskan igen och börjar åter rota efter den och rotar och rotar och känner paniken växa. Tittar runt omkring mig och på sängborden men hittar den inte.
Kallar på min assistent som även hon kollar igenom väskan ett par gånger och konstaterar att nä, inte där. Känner hur panikkänslan väcks allt mer och tankar med vad jag ska göra, vad som fanns där i osv men vi letar vidare. Kollar soffan, golvet, även min assistent kollar sängbordet (finns en del på det), jag rotar lite till i sängen kollas under sängen i jackan och börjar tänka, vart hade jag den sist.
Sist jag var iväg så var söndags, och frågade min assistent om hon var säker på att den låg i väskan då okej så maila syrran (som ju redan lagt sig) och assistenten som slutade för dagen skulle kolla bilen om den låg där om den trillat ut. Började kolla banken för att se att där inte varit massa aktivit som inte var jag, men som tur var inget.
Började inse att okej, förmodligen är den här någonstans eller hos syrran och ikväll kommer inget att lösas ändå så försökte släppa det i hopp om att kunna somna

Började tänka att visst brukar "de" kunna gömma saker för mig och så ibland men men aldrig något allvarlig eller något sånthär och tänkte att snälla gode gudar och gudinnor, änglar, vägvisare och allt vad det nu finns snälla om ni gömt den så snälla visa, om det inte är ni visa gärna i en dröm vart den är, snälla snälla hjälp mig för jag orkar inte med allt det innebär att bli av med en plånbok så snälla hjälp mig.

Rättar till mig lite i sängen och känner något där. Under täcke och snuggrugg låg den. Kände en otrolig lättnad och sa att om det var ni så tusen tack för hjälpen.

Ringde assistenten som nu satt i bilen på vägen hem, ville att även hon skulle kunna släppa det så hon inte behövde oroa sig i onödan, och hennes första reaktion, nä lägg av, får rysningar i hela kroppen. Men du kollade ju ändå i sänge och lyfte och så. Japp, det gjorde jag.

Visade sig dessutom att hon när hon rotat i bilen hittat sambons billaddare till mobiltelefonen som de trott var borta, så dubbel vinst.

Vet jag att det var de som hjälpte mig, klart jag inte kan veta det säkert, men hade flyttat rung både mig och saker en del i sängen för att leta och det var först direkt efter att jag bett om hjälp som den kom fram... Sen är det upp till var och en att välja vad ni tror ;-)



Må väl


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar