Välkomna

Älskar livet, både i med och motgångar hur knäppt det än må låta, men motgångar är utmaningar som får en att växa om de bemöts rätt.
Jag har inget precist bestämt syfte längre med denna bloggen annat än att använda den för att ge utlopp för vad det än må vara när det än må vara., men jag älskar att skriva och detta är ett sätt att få utlopp för det samtidigt som jag kan dela med mig av mina stora intressen här i världen.
Det handlar då om bla fotografering och måla, men framförallt det mediala/mediumskap och ockulta, tarot och annan spådom, andar och änglar, reinkarnation, tidigare liv, healing osv
Psykologi och kriminologi kommer säkert också komma upp eftersom även det är något jag brinner för.
Av det som är mer "författarakrivet" så kommer en del saker har kopplingar till mig och är bara skrivna för att jag vill skriva och andra är helt uppdiktade och vissa lite mix. Inte kommer ni få veta var som är vad heller, det förblir min hemlighet ;-)
Tveka inte att maila med frågor eller ämnen ni tycker är intressanta eller vad det ju kan vara. Är bara att antingen kommentera eller maila till följande adress; sagaliten.blogspot.se@hotmail.com
Kom gärna med synpunkter på det ni läser eller bara lämna ett litet fotavtryck :-)
// Må väl allihopa

(PS. hittar du under presentation ;-) DS.)

lördag 2 januari 2016

Läggning för 2016 med Solögas Vildmarkskort (Ej egen)

Valde att för en billig peng köpa mig en 2016-läggning med Solögas Vildmarkskort. Väljer att inte gå in och kommentera närmare än att det känns rätt träffande. Vissa av korten är som visar vad som kommer finnas runt mig och som jag ska arbeta med är saker som jag redan par fokus på och försöker bli bättre eller mer medveten och lägga fokus på medan några bidde som en smäll på fingrarna att du, glöm inte bort det här nu, vet nog att du tänkt såhär men lägg av med det, men närmare än så blir det inte nu;)
(Och för alla er som lik mig för ett par månader sen aldrig hört talas om Solöga så är det en författare som både har böcker och kort med bla djurens språk, växternas språk, vildmarkens språk.Den enda plats jag hittat någon typ av betydelse för ollonborrar som invaderade min rätt stängda lägenhet i somras, men det är en annan historia;)

Först kommer bild på hur läggningen ser ut som helhet. Detta för att du ska se hur 
den ser ut om du skulle vilja göra en egen läggning/stjärna. Om det sen är med 
tarotkort, orakelkort eller Solögas eller vad det blir är upp till dig.



Och här kommer korten var för sig så att ni kan se dem tydligt och även se hur vackra de är-
De kommer då i läggningen så som de blev dragna dvs 1-6

Läggningen tolkas enligt följande;

Kort 1 visar ditt utgångsläge, det du arbetar med just nu. 
Hur det ser ut för dig just nu.



Kort 2-5 är det som ligger runt dig, hur allt kommer in och ser ut 
omkring dig och den visdom du ska ta till dig och lära dig av.
Ligger som såhär nu
2 3
4 5





Kort 6 är resultatet du får och uppnår när du tar till dig och arbetar med 
det som ligger runt dig och som kommer in till dig i ditt liv.



När jag såg getingen måste jag erkänna att det inte kändes speciellt lockande, men när jag läste och såg helheten så måste jag säga att det känns som det kommer bli ett fantastiskt år. Har jag visserligen känt sen länge i hela kroppen, men detta blev en bekräftelse på lite mer konkret vad som kan komma att hända. Och nej, jag tror inte slaviskt på sånt här, det ska ingen göra, man ska se det som lite klokord på vägen och inte som ett facit på hur man ska leva sitt liv.

Men jag måste säga att om jag når det mål Herr Geting bjuder på då hade det varit himla skönt. Är rätt självkritisk.Man dömer alltid sig själv hårdast, men kanske inte efter detta året.
Jag kanske faktiskt äntligen kan acceptera hur fantastiskt underbar och unik jag är ;)

 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar