Välkomna

Älskar livet, både i med och motgångar hur knäppt det än må låta, men motgångar är utmaningar som får en att växa om de bemöts rätt.
Jag har inget precist bestämt syfte längre med denna bloggen annat än att använda den för att ge utlopp för vad det än må vara när det än må vara., men jag älskar att skriva och detta är ett sätt att få utlopp för det samtidigt som jag kan dela med mig av mina stora intressen här i världen.
Det handlar då om bla fotografering och måla, men framförallt det mediala/mediumskap och ockulta, tarot och annan spådom, andar och änglar, reinkarnation, tidigare liv, healing osv
Psykologi och kriminologi kommer säkert också komma upp eftersom även det är något jag brinner för.
Av det som är mer "författarakrivet" så kommer en del saker har kopplingar till mig och är bara skrivna för att jag vill skriva och andra är helt uppdiktade och vissa lite mix. Inte kommer ni få veta var som är vad heller, det förblir min hemlighet ;-)
Tveka inte att maila med frågor eller ämnen ni tycker är intressanta eller vad det ju kan vara. Är bara att antingen kommentera eller maila till följande adress; sagaliten.blogspot.se@hotmail.com
Kom gärna med synpunkter på det ni läser eller bara lämna ett litet fotavtryck :-)
// Må väl allihopa

(PS. hittar du under presentation ;-) DS.)

söndag 10 januari 2016

Upphittad gammal dikt jag skrivit som jag nu hittade i min mediala dagbok lite mitt i, "Sinnesfrid"

Förut kunde jag ofta åka ner på stranden och bara sitta och njuta, då menar jag inte sommar och sol och badstrand utan lite lagom väder, mer och sitta i naturen och bara njuta av vågornas brus och titta på både havet och molnen.Kunde sitta där och plötslit inse att 3-4 timmar passerat utan att jag ens tänkt på det. Känner hur harmonin kommer bara jag tänker mig dit.

I alla fall så ibland så hade jag med mig ett block eller lite papper för att jag kan tycka det är rätt skönt att skriva av mig om vad jag känner, om saker som händer, ska hända både rolig och tråkigt. Skriva har länge varit ett sätt för mig att processa saker och ibland blir det bara känslor, ibland en text, ibland en dikt.

Just nu vet ni ju att jag håller på mycket med mediala saker så hittade en gammal anteckningsbok som tycktes vara oanvänd, men så efter att ha fyllt en sådär 8-10 sidor in sidor i den så kom jag till ensida där jag hittade en text som visade sig vara en dikt och så hade jag ritat en Anemon under. Skulle inte kalla mig poet, men just nu när jag jobbar just på att få lite balans och harmoni i livet så kom dikten tillbaka till mig genom anteckningsboken så ville dela med mig vare sig jag är poet eller ej :-)


Jajaja,kom till saken då, ja jag ska sluta svamla nu ;-) Här är den


Sinnesfrid
Att sitta här något undangömd, nästan glömd av omvärlden
Känner den kalla vinden och den varma solen 
Att se hur gräset leker i vinden 
Och höra vågornas brus
Att bara sitta och känna in naturen
Att bara sitta och andas
Att bara sitta och njuta
Att  bara vara



(Och nej, detta är inte min månade anemon, ni gissade rätt,
men min är bara i tunna blyertslinjer så la in denna för effektens
c skull och för att anemoner är så himla vackra, både vita och blå;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar