Välkomna

Älskar livet, både i med och motgångar hur knäppt det än må låta, men motgångar är utmaningar som får en att växa om de bemöts rätt.
Jag har inget precist bestämt syfte längre med denna bloggen annat än att använda den för att ge utlopp för vad det än må vara när det än må vara., men jag älskar att skriva och detta är ett sätt att få utlopp för det samtidigt som jag kan dela med mig av mina stora intressen här i världen.
Det handlar då om bla fotografering och måla, men framförallt det mediala/mediumskap och ockulta, tarot och annan spådom, andar och änglar, reinkarnation, tidigare liv, healing osv
Psykologi och kriminologi kommer säkert också komma upp eftersom även det är något jag brinner för.
Av det som är mer "författarakrivet" så kommer en del saker har kopplingar till mig och är bara skrivna för att jag vill skriva och andra är helt uppdiktade och vissa lite mix. Inte kommer ni få veta var som är vad heller, det förblir min hemlighet ;-)
Tveka inte att maila med frågor eller ämnen ni tycker är intressanta eller vad det ju kan vara. Är bara att antingen kommentera eller maila till följande adress; sagaliten.blogspot.se@hotmail.com
Kom gärna med synpunkter på det ni läser eller bara lämna ett litet fotavtryck :-)
// Må väl allihopa

(PS. hittar du under presentation ;-) DS.)

söndag 10 januari 2016

Vart tar allt vägen och hur kommer det sen helt plötsligt tillbaka?!?

Jag förstår verkligen inte. Jag har inte massa folk som ränner och r inte iväg mycket och håller inte på att pillra med grejer en massa heller men ändå försvinner saker spårårlöst. Helst av allt just när man behöver dem...

Jag har sen ett tag gått med känslan att det är de där från andra sidan som lite frustrerat vänta på att jag ska fatta hur jag ska göra för att mynna få kontakt med dem, för det händer för mycket för att det ska vara slump eller otur. Tror de vill visa att okej, fattar du nu då att vi e här och väntar på dig? Nähä, men nu då? osv

I alla fall så fick jag läst att om man lägger en sax och en nyckel korsat så ska det hjälpa till att saker kommer till rätta, och var först efter det de 2 återfunna sakerna kom tillbaka

Skummast av allt var en svart fleecefilt som försvann i slutet av sommaren. Hade den med mig och både sitta på eller ha om benen i stolen eller så när jag var iväg, men sen bad jag åter mina kära assistenter. Allihopa har letat flera ggr överallt i lägenheten, både i skåp, på hatthyllan där den jämt låg och i och bakom och under soffan osv, men så insåg vi att den finns inte här. Frågade mamma och syrran om någon av de fått den med sig för sista gången jag visste att jag haft den, men ingen av de hade den eller visste vad jag pratade om. Okej,borta då med andra ord.
På nyårsafton (på en torsdag för er som vet att torsdagar är dagen D i mitt liv) var mamma här och låg i soffan och hade det gött och när hon sen reste sig och började vika ihop filten hon tagit på sig så frågade jag snopet va fasen det var för någon filt hon hade.
Förvånat tittade hon på mig och svarade, ja jag vet inte dem låg här på armstödet på soffan, vadå då?
Bad henne ge mig filten och mycket riktigt, den filten som varit borta i närmare ett halvår har plötsligt dykt upp på min soffa. Och kan tillägga att det är ungefär 1 meter från där jag spenderar 95% av min tid, och när jag sen åter kollade med mina kära assistenter så blev alla lika stumma. Gång på gång på gång händer det saker som faktiskt bara inte kan förklaras på något sätt alls. Finns ingen logisk förklaring till att en filt som varit borta plötsligt uppenbarar dig från ingenstans.....
 (bortsett från mitt hjärta som också både kom och försvann en torsdag, se länken längst ner)

Även en burk rougen som var borta ett par månader och plötsligt låg mitt på golvet så att den inte gick att missa. Minns dock inte dag där.

Senaste saken som försvunnit är en kruka, även denna en Torsdag. Det var en kruka som stod bredvid spisen efter att de blivit tömd på sin blomma. När jag bad min assisten att hon skulle kolla hur mycket den rymde, för jag ska ha sand eller något i den så jag kunde ha den som ljusstake där jag kan ha både ett och flera ljus i, detta för att jag börjat lite med att förstärka saker med hjälp av ljus när jag mediterar eller fokuserar på problemlösning eller tar emot healing eller vad det nu kan vara. Men det kommer det mer om i ett annat inlägg. Olika färger förstärker olika saker vet ni. Men i alla fall så var krukan borta. Puts väck. Hon letade och jag skickade meddelande till mina andra assistenter för att höra om någon kanske ställt undan det, men nä, det hade ingen gjort, så puts väck.

Hade ett sånt stort vadderat kuvert som jag förberett för en överklagan där det även fanns med lite papper till överklagan. Bara någon vecka innan hade jag sorterat papper så jag visste exakt vart det var, men när jag bad assistenten ta det så fanns det där inte. Är väl snart 2 månader sen och det är fortfarande borta.

Hittat en tråd på övernaturligt iFokus där man kan skriva om borttappade saker där det kanske kan bli att jag får lite hjälp med att hitta allt som är försvunnet ;-)


Utöver det är det
Ett par skor
En jacka
En inpackad bok som skulle skickas iväg
Ett läkarintyg
En kjol
En nagelsax
En nagelknipsare
Vattenmåttet till min äggkokare


Här är om ni vill läsa om mitt mystiska hjärta. Är inte något borttappat, men något som kom och försvann och som är helt totalt omöjlig att förklara logiskt...
http://sagaliten.blogspot.se/2015/11/mitt-magiska-hjarta-ni-kommer-inte-tro.html

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar