Välkomna

Älskar livet, både i med och motgångar hur knäppt det än må låta, men motgångar är utmaningar som får en att växa om de bemöts rätt.
Jag har inget precist bestämt syfte längre med denna bloggen annat än att använda den för att ge utlopp för vad det än må vara när det än må vara., men jag älskar att skriva och detta är ett sätt att få utlopp för det samtidigt som jag kan dela med mig av mina stora intressen här i världen.
Det handlar då om bla fotografering och måla, men framförallt det mediala/mediumskap och ockulta, tarot och annan spådom, andar och änglar, reinkarnation, tidigare liv, healing osv
Psykologi och kriminologi kommer säkert också komma upp eftersom även det är något jag brinner för.
Av det som är mer "författarakrivet" så kommer en del saker har kopplingar till mig och är bara skrivna för att jag vill skriva och andra är helt uppdiktade och vissa lite mix. Inte kommer ni få veta var som är vad heller, det förblir min hemlighet ;-)
Tveka inte att maila med frågor eller ämnen ni tycker är intressanta eller vad det ju kan vara. Är bara att antingen kommentera eller maila till följande adress; sagaliten.blogspot.se@hotmail.com
Kom gärna med synpunkter på det ni läser eller bara lämna ett litet fotavtryck :-)
// Må väl allihopa

(PS. hittar du under presentation ;-) DS.)

måndag 25 januari 2016

Memoria healing, nyfiken på vad det är?

Läser just nu en kurs i något som heter Memoria healing.
Denna tekniken är i alla fall något som jag lär mig nu och som jag både lär mig självhealing, fysisk healing och distanshealing och kommer även få lov att lära vidare också om det skulle bli aktuellt en dag.

Vad är då Memoria healing? Lite som man kan ana av namnet så är det en healing som fokuserar på saker kopplade till minnet. Det är inget att radera minnen eller så utan heala tex traumatiska händelse eller problem i tillvaron. Väljer att göra det lätt både för mig och er så jag använder beskrivningen från de som skapat tekningen, tydligare än så kan det ju inte bli :-)


Memoria (som på Latin betyder minne) är en mycket högfrekvent energi som arbetar med sinnet/mentalkroppen - mentalkroppen är en av våra sk astrala kroppar. Memoria healing jobbar även på de övriga lägre astrala kropparna som även de är kopplade till våra chakror.

Memoria hjälper oss att väcka vårt minne när vi förträngt svåra upplevelser och kan hjälpa till med insikter om den egna situationen. Den hjälper oss även att komma tillrätta med minnen som är aktuella i nuet. Med Memoria healing så får vi lättare att hitta sådana orsaker som vi lider av, och vi kommer då lättare till insikt och får en större medvetenhet om oss själva och hur vi har påverkats - och fortfarande påverkas av dessa orsaker.

Memoria arbetar även på vårt fysiska tillstånd såsom sjukdomar och andra krämpor eftersom dessa är kopplade även till våra tankar- alltså arbetar healingenergin även på vår fysiska kropp med våra blockeringar, eftersom den bakomliggande orsaken till blockeringen oftast är negativa tankar. Genom felaktig användning av våra känslor och tankar som stress, oro, sorg, i alla former av negativa tankar, så skapar vi obalanser - vi minskar vår livskraft - och på sikt kan sjukdom uppstå. Vi har säkert alla känt hur axlar, nacke, rygg kan bli stela och göra ont när man mår psykiskt dåligt. Obalanser kan visa sig som smärtor och sjukdomar - dessa smärtor kan sätta sig överallt i kroppen.

(Gäller som ni säkert förstår inte alla sjukdomar, men att kropp och själ är sammankopplat går inte att förneka så även om inte Memoria healing kan bota alla världens sjukdomar så kan den genom att hantera eventuella nevativa tankemönster och därmed göra att man mår så fantastiskt man kan i den situationen man är i)


Är otroligt intressant att läsa och lära om måste jag säga. Slukar kunskapen och vill bara veta mer och mer och mer :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar